En değerli taştır. Şahın gidecek yeri kalmadığı durumda (mat) veya alındığı durumda oyun biter. Oyunun belli bir yerinden itibaren oyuna katılır ve tek başına savaştığı olur. Tek başına karşı tarafı mat edemez. Şah, her yöne hareket edebilir. Kendi veya rakibinin taşlarının üzerinden atlayamaz. Karşı tarafın Şah'ı hariç, bütün taşlarını alabilir. İki Şah birbirine bir kareden fazla yaklaşamaz. İki Şah birbirini bu yüzden alamaz.
 

 
Şah, şekilde görüldüğü üzere çarpı işaretli karelere oynayabilirler.  

 

Şah, etrafını saran 8 kareye ilerleyebilir. Her yöne gidebilir, ancak bir kare.

 

Buradaki Şah, işaretli kare haricindeki karelere gidemez.

 

İki Şah, birbirine arada bir kare kalacak kadar yaklaşabilir. Siyah Şah bu yüzden ancak işaretli yerlere oynayabilir.

OPOZİSYON (OPPOSITION)
Şahların dikey, yatay ya da çapraz olarak karşı karşıya gelmelerine denir. Opozisyon durumları özellikle az taşın kaldığı oyun sonlarında önemlidir. Opozisyonu iyi değerlendirerek Şah ve Kale, Şah ve Vezir, Şah ve fil, Şah ve terfi eden bir piyonla pat kalmadan mat yapılabilir. Bir fil ile bir Şah ise karşı tarafı asla mat yapamaz. Şah ve iki at da aynı şekilde karşı tarafı mat edemez. Ama Şah, bir fil ve bir atla çok güzel mat yapabilir. Ama acemi oyuncular pat kalabilir.

 

İpucu: Oyunun başında satranç tahtasındaki en hassas kareler f2 ve f7 kareleridir. Bu karelere dikkat edin.

İpucu: Oyun başlarında ya da ortalarda hata yapabilirsiniz. Ancak, oyun sonlarındaki hatalar affedilmez.